ebook Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają
4.14 / 5.00 (liczba ocen: 8690) Ilość stron (szacowana): 456

Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają
ebook: mobi (kindle), epub (ipad), pdf

E-book - polecana oferta: 24.90
Audiobook - najniższa cena: 24.90
wciąż za drogo?
EMPIK#EMPIK CW
EMPIK#EMPIK CW
24.90 zł
34.99 zł Lub 31.49 zł
34.99 zł Lub 31.49 zł
-34% 22.90 zł
29.73 zł
kliknij aby zobaczyć pozostałe oferty (2)
Inne proponowane

Poradnik, który może odmienić nasz życie! „Wszyscy chcemy zdrowiej się odżywiać, schudnąć, więcej ćwiczyć i lepiej sypiać. Ale wskaźniki dotyczące otyłości, bezsenności i stresu, o których czytamy na pierwszych stronach gazet, obnażają przepaść pomiędzy tym, czego chcemy, a tym, co tak naprawdę robimy. Jestem tutaj po to, żeby powiedzieć wam, że to nie jest wasza wina. To nie wy stanowicie problem, tylko nasze podejście do zmiany. W «Mikronawykach» proponuję zupełnie inne podejście do koncepcji zmiany. Ten system opiera się na wielu latach badań naukowych i sprawdziłem go w pracy z ponad 40 000 ludzi” – BJ Fogg

Wprowadzenie pozytywnej zmiany nie jest tak trudne, jak myślicie! Sprawdź sam w poradniku „Mikronawyki”

Zmiana twojego życia na lepsze jest łatwiejsza niż myślisz:
- czy chcesz schudnąć,
- spać, by się wysypiać,
- czy też odzyskać równowagę między życiem zawodowym a prywatnym?
Sekret tkwi w tym, by zacząć od małych rzeczy.

Przez lata wmawiano nam, że bycie zdrowszym i bardziej produktywnym to kwestia siły woli: powinniśmy podążać za trendami i dokonywać ciągłych zmian w naszym stylu życia. Jednak niezależnie od tego, czy chodzi o naszą diety, plany fitness czy pracę, radykalne zmiany zwykle się nie sprawdzają albo działają bardzo krótko.
Więc co mamy robić? Zamiast skazanych na porażkę rewolucji powinniśmy zacząć od szybkich zwycięstw - i wdrożyć w naszą codzienność nowe mikronawyki. One zmienią wszystko!

Światowym ekspertem w tej dziedzinie jest legenda Doliny Krzemowej, B.J. Fogg, założyciel kultowej Akademii Mikronawyków na Uniwersytecie Stanforda. Teraz każdy może skorzystać z jego przebadanej naukowo metody wprowadzania zmian, które są proste do osiągnięcia, skuteczne i trwałe.

W bestsellerowej, wysoko ocenianej i przez czytelników, i specjalistów książce „Mikronawyki” B.J. Fogg pokazuje, jak zmienić nasze życie na lepsze utrwalając każdy drobny nawyk raz na zawsze. Wykorzystując wieloletnią pracę naukową oraz praktyczne doświadczenie pracy z ponad 40 tysiącami osób, objaśnia mechanizm kształtowania nawyków.

Skup się na tym, co możesz łatwo zmienić – wyjaśnia Fogg – a nie na tym, co wymaga ogromnego wysiłku; skup się na tym, co chcesz robić, a nie na tym, co powinieneś.
W mikronawykach kryje się zaskakująca prawda – budowanie szczęśliwszego, zdrowszego życia może być łatwe i zaskakująco przyjemne.

DZIĘKI «MIKRONAWYKOM»:
• nauczycie się prostej metody, jak dzielić cele na mniejsze i możliwe do osiągnięcia;
• dowiecie się, dlaczego emocje, a nie powtarzalność zachowań programują nawyki w mózgu;
• jak wyplątać się ze złych nawyków;
• i o wiele więcej!

Rekomendacje poradnika Mikronawyki:

• „Dzięki sekretnej formule BJ Fogga tworzenie nowych nawyków może być łatwe, przyjemne i satysfakcjonujące”
Mark Hyman, autor bestsellerów #1 „New York Timesa”

• „«Mikronawyki» to plan redefinicji naszego podejścia do samodoskonalenia. Nawyki są malutkie, ale rezultaty są wielkie”
Arianna Huffington, założycielka i prezes Thrive Global

• „Pomysły BJ Fogga na temat samozmiany są wyjątkowo trafne, przystępne i potężne. Brak mi słów, by napisać, jak wyjątkowa jest ta książka”
Dave Asprey, autor bestsellerów „New York Timesa” Head Strong i The Bulletproof Diet

O e-booku Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają blogerzy napisali: 

To taka książka do powolnego czytania, samodzielnego przerabiania poznanych w niej kwestii. To poradnik, który nie onieśmiela, tylko rozumie problemy i daje rozwiązanie. To jest też bardzo dobra książka dla mnie, bo ja dużo rzeczy zaczynam, nie kończę, czasami jestem chodzącym chaosem i zdecydowanie za często mam postawę wszystko albo nic. - Diana Chmiel - Bardziej Lubię Książki Niż Ludzi

Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają od BJ Fogg możesz już bez przeszkód czytać w formie e-booka (pdf, epub, mobi) na swoim czytniku (np. kindle, pocketbook, onyx, kobo, inkbook) lub słuchać w formie audiobooka (mp3).
Większość ludzi działa, opierając się na założeniu, że albo robią coś na wielką skalę, albo wcale.

Rzadko piszę o poradnikach na blogu, głównie dlatego, że mało ich czytam, więc rzadko też trafiam na takie warte uwagi. Taki typ literatury jest bardzo potrzebny, a jeśli poradnik jest dobrze napisany, potrafi zrobić dużo dobrego dla czytelnika. Największą fanką jestem jednak poradników pisanych na podstawie nauki – nie tego, co się autorowi wydaje, a rzetelnych tekstów, które uwzględniają to, jak działa biologia, psychologia i ogólnie człowiek. Takie książki mnie przekonują – często powtarzam, że wiedza o tym, jak działamy, ułatwia nam codzienne funkcjonowanie. A to, że rozumiemy, dlaczego robimy to, co robimy jest bardzo dobrym punktem wyjścia, by zacząć coś zmieniać, jeśli mamy taką potrzebę.

Do książki BJ Fogga Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają podchodziłam z dystansem. Bardzo uśmiechnięty pan na skrzydełku, tekst na okładce o sekretnej formule, obietnice zmiany życia – to wszystko na mnie działa dosyć odpychająco. Po przeczytaniu okazało się, że owszem, autor lubi o sobie pisać i lubi podkreślać, że to wszystko jest jego autorska metoda i że to on ją wymyślił, ale jeśli przejdziemy nad tym do porządku dziennego, to znajdziemy w tej książce wiele wartościowych treści. Autor jest behawiorystą, a więc to, o czym pisze jest oparte na nauce.

Wszyscy chcemy coś zmienić. I najczęściej zabieramy się do tego z rozmachem – jeśli chcemy schudnąć, to od razu przestajemy jeść wszystkie ulubione rzeczy, jeśli chcemy zacząć biegać, idziemy od razu biec 5 kilometrów. I najczęściej nam nie wychodzi, bo przecież wyjść nie może! A kiedy nam nie wychodzi, obwiniamy siebie – że nie dość się staraliśmy, że jesteśmy do niczego, że to nie dla nas – i bardzo szybko wracamy do starych nawyków. Ręka w górę kto choć raz tak miał!

BJ Fogg rozłożył takie zachowania na części pierwsze. Opisał wszystko z punktu widzenia behawiorysty, nazwał to projektowaniem zachowania i wymyślił na to własny model. Model ten brzmi poważnie i nie jest taki do końca intuicyjny, ale kiedy go poznamy i zrozumiemy, pozwoli nam analizować własne (i czyjeś) zachowanie i podejmować kroki, by je zmienić. Możemy stosować model zachowania by wzmocnić pozytywne nawyki, a przerwać te negatywne. Przeczytamy o motywacji, możliwościach i bodźcach. Ważnym rozdziałem jest ten o emocjach (dowiecie się z niego na przykład tego, co robić, kiedy nie jesteśmy w stanie poczuć sukcesu). I choć brzmi to bardzo tendencyjnie, to motywem przewodnim książki jest to, że niewielka zmiana może doprowadzić do ogromnej zmiany. I że niewielkie zmiany można wprowadzić szybko i od razu, że nie zależą one od motywacji ani od siły naszej woli.

W tym momencie muszę powiedzieć, że przecież ja też wymyśliłam własną autorską metodę – metodę 5 puzzli. Która w zasadzie jest o tym samym, o czym pisze Fogg, tylko nie ma takiego ładnego naukowego zaplecza. Generalnie chodzi o małe kroki – jeśli masz do ułożenia 1000 puzzli i przerasta cię to, przeraża, nie wiesz nawet od czego zacząć, proponuję, żeby ustawić sobie dzienny limit puzzli do ułożenia. Może być 5, może być 10, mogą być 3. I tyle ułożonych puzzli uznać za sukces (jeśli mamy ochotę układać dalej, to oczywiście można). Tym sposobem codziennie będzie odnosić mały puzzlowy sukces i nawet się nie zorientujemy, kiedy zacznie wyłaniać się ułożony obrazek. I to można przełożyć sobie tak naprawdę na każdą aktywność.

W każdym razie Fogg dorzuca nam całkiem sporo fajnej wiedzy o tym, jak człowiek działa. Przytacza dużo przykładów konkretnych ludzi, więc możemy zobaczyć, jak to działa w praktyce. Są też ćwiczenia dla nas, które pomogą wejść w temat i spróbować własnych sił. Jest też kilka odkryć, jak na przykład to, że nie warto stawiać wszystkiego na motywację, bo ona może się skończyć w najmniej spodziewanym momencie. To taka książka do powolnego czytania, samodzielnego przerabiania poznanych w niej kwestii. To poradnik, który nie onieśmiela, tylko rozumie problemy i daje rozwiązanie. To jest też bardzo dobra książka dla mnie, bo ja dużo rzeczy zaczynam, nie kończę, czasami jestem chodzącym chaosem i zdecydowanie za często mam postawę wszystko albo nic.

I choć na takim zdroworozsądkowym poziomie wiem, że małe kroki są dobre, to lektura Fogga bardzo fajnie uporządkowała mi ten temat w głowie. Myślę, że warte podkreślenia jest również to, że książka nie wywiera żadnej presji na czytelniku, jak to czasami bywa z poradnikami. Czytamy, dowiadujemy się rzeczy i mamy ochotę sprawdzić je w swoim życiu!

Ocena: 5/6
©Bardziej Lubię Książki Niż Ludzi
Komentarze dotyczące książki:
Warto zerknąć